Det är dags för rörelseinspiration

Utveckla löpsteg, motivation, snabbhet och styrka

När du är på konferens, på kick-off, när din arbetsgrupp behöver omväxling, rekreation, inspiration. När dina löparkompisar vill ta ett ytterligare steg, när ni vill finslipa formen inför ett lopp.
Då är ett inspirationsträningspass oslagbart. Du får rolig träning, skön utevistelse, nya övningar, idéer och tips för din egen träning.

Spring med mig

Jag har lett löpargrupper i femton år – har utvecklat nya övningar, jag tränar och tävlar i friidrott. Mina deltagare är glada och nöjda – med rosiga kinder och strålande ögon efter passen. Jag försöker att ständigt utveckla, förbättra och göra träningen roligare.

En – tre – eller fem gånger

Vi kan springa från ditt företags entré, vi kan mötas vid stora björken i parken, eller på din konferens-anläggning. 60 – 90 minuter per tillfälle är lagom. Och självklart kan vi springa när det passar er.

Ett tillfälle:

Jogg/löpinspirationspasset.

Jag hjälper dig att utvecklas från joggare till löpare. Instruktion, löpskolning, löpteknik, kort om styrka för löpare, intervall-prova-på. Resultat; Förmåga att utveckla det egna löpsteget, ökar löphastigheten, förmågan och inspirerar till mer och bättre träning.

Tre tillfällen:

Första gången fokuserar vi på utveckling av löpteknik, förklarar orsak och verkan, tränar och provar på olika övningar.

Andra gången fokuserar vi på intervaller, provar på olika varianter, med olika hög fart och olika mycket vila emellan, vi mäter i tid, meter eller steg. Du får redskapen att förbättra din kondition.

Tredje gången fokuserar vi på styrka för löpare. Du lär dig vad och hur du bör göra och vad det har för betydelse för uthållighet och snabbhet. Självklart praktiserar vi och ger dig konkret riktning och planering.

Fem tillfällen:

Vi börjar med de tre tillfällena ovan – och lägger till två typ-pass på slutet: Ett snabbhetspass med fart och fläkt, intervaller och coachande fartlek. Och ett lite mer dynamiskt överraskningspass där vi tar hjälp av slumpen och omgivningens förutsättningar.

Du kommer att ha hur roligt som helst!

Hör av dig för offert och mer detaljer.

Några övningar som du nog inte testat på; ännu:

Dubbelåtta
Springa fläta
In and Out
Acceleration med vikt
Möte i mitten
Barnvagnsintervall

 

Kommentarer från deltagare:

( kommer snart )